واکنش مثبت بازار فلزات به گزارش تجارت خارجی چین

13:41 - 1400/01/18
صبح امروز گمرک چین آمار تجارت خارجی این کشور در ماه جولای را منتشر کرد و بازار فلزات به نرخ‌های رشد فراتر از انتظار صادرات و واردات  دومین اقتصاد بزگ جهان واکنش مثبتی نشان داد.
واکنش مثبت بازار فلزات به گزارش تجارت خارجی چین

بر طبق اعلام گمرک چین، صادرات این کشور در ماه جولای با نرخ رشدی 12/2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. همچنین سطح واردات در مدت مذکور در مقایسه با جولای 2017 به میزان 27/3 درصد افزایش یافته که این رقم بسیار فراتر از انتظار فعالان اقتصادی بوده است. تا این وجود به علت افزایش ملموس میزان واردات، تراز تجاری چین در سطح 28 میلیارد دلار قرار گرفته که این رقم پایین‌تر از برآورد موسسات مالی و تحقیقاتی به حساب می‌آید.

فعالان بازار فلزات به نتیجه این گزارش روی خوش نشان دادند. انتشار برخی آمار ناامیدکننده از اقتصاد چین در ماه‌های اخیر، نگرانی‌هایی را در زمینه چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور ایجاد کره بود اما آمار امیدوارکننده تجارت خارجی در ماه جولای، کمی از این جو منفی را کاهش داد.

در این میان تداوم روند نزولی دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان دیگر عاملی است که به بهود تقاضا برای فلزات منجر شده و از رشد قیمت این محصولات حمایت کرده است. شاخص دلار در برهه کنونی با افتی 0/1 درصدی در حال تنزل به سطوح کمتر از 95 واحد است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/7 درصدی در سطح 6202 دلار قرار گرفته و آلومینیوم با افزایشی 3/0 درصدی به 2042 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/6 درصدی در سطح 2155 دلار قرار گرفته است. در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 0/4 درصد را تجربه کرده و در سطح 2612 دلار معامله می‌شود.