سقف و کف احتمالی طلا در روز چهارشنبه

13:02 - 1400/01/18
با رشد شاخص دلار در روز چهارشنبه، قیمت طلا به محدوده منفی خزیده اما میزان افت قیمت این محصول در آستانه برگزاری نشست فدرال رزور چندان قابل توجه نیست.در حال حاضر سیگنال قوی مبنی بر بازگشت روند به چشم نمی خورد.
سقف و کف احتمالی طلا در روز چهارشنبه

شاخص دلار در برهه کنونی با افزایشی 0/1 درصدی در سطح 94/6 واحد قرار دارد. رشد ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزهای مطرح به ویژه ین در ساعت‌های اخیر در صعود شاخص دلار تاثیر شایانی داشته است. به تبع این امر، تقاضا برای طلا از سوی سرمایه‌گذاران استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری کاهش یافته است.

امروز نشست بانک مرکزی آمریکا آغاز خواهد شد. همانگونه که روز گذشته اعلام شد، به نظر نمی‌رسد تغییری در نرخ بهره از سوی سران نهاد مذکور ایجاد شود اما سرمایه‌گذاران منتظر دریافت سیگنال‌هایی در زمینه چشم‌انداز افزایش این نرخ هستند. ظهر چهارشنبه گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی آلمان منتشر خواهد شد و در ادامه نیز موسسه ADP گزارش مشاغل ایجاد شده در ماه جولای آمریکا را به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رساند. گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا که قرار است از سوی موسسه ISM منتشر شود نیز از اهمیت بالایی برخورداد است. با توجه به رویدادهای پیش‌رو، احتمال نوسان ملموس ارزش ارزها در بازار جهانی وجود دارد و همین امر نیز معامله‌گران بازار فلزات قیمتی را مجبور به اتخاذ رویکردی محتاط کرده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری در سطح 1221/4 دلار، افت قیمتی بیش از 2 دلار  را منعکس می‌کند. در بازار نقدی طلا 2 دلار ارزان شده و در سطح 1221/5دلار قرار گرفته است.

 

پیش بینی چهارشنبه(چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی):

سیگنال‌های نزولی : قرارگیری قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1223 دلار)، 13 روزه(1227 دلار) و 62 روزه (1258 دلار).

هشدار بازگشت روند: قیمت در پایین میانگین 5 روزه تثبیت نشده و نوسانگر MACD بالاتر از خط سیگنال قرار دارد.

سیگنال تایید بازگشت روند: واگرایی در نمودار RSI و MACD به چشم نمی‌خورد و RSI  کماکان با محدوده فروش هیجانی فاصله دارد بنابراین سیگنالی در جهت تایید هنوز صادر نشده است.

حمایت های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، حمایت 1219 و سپس 1213 دلار پیش روی طلا قرار دارد. سناریوی بدبینانه افت قیمت تا حمایت 1209 دلار است

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، اولین مقاومت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1223 دلار)  دیده می‌شود و مقاومت بعدی  منطبق با میانگین 13 روزه (1227 دلار) است. کماکان سناریوی خوش‌بینانه رشد قیمت تا مقاومت 1236 دلار است.

نتیجه‌گیری:  هشدارهای نه چندان قوی در جهت بازگشت روند صادر شده اما  سیگنال تاییدی در این راستا در دسترس نیست. تنها در صورت تثبیت بالاتر از میانین 5 روزه احتمال صعود قیمت وجود دارد.