بسته خبری ارزهای دیجیتال (سه‌شنبه 9 مرداد)

تزلزل بیت‌کوین زیر فشار تصمیم مالیاتی کره‌جنوبی

12:50 - 1400/01/18
همانند روز گذشته، ارزهای دیجیتال در معاملات روز سه‌شنبه بار دیگر زیر فشار قرار گرفته اند. تصمیمات جدید دولت کره جنوبی در زمینه معافیت‌های مالیاتی بازارهای معاملات کریپتوها اصلی‌ترین دلیل تزلزل قیمت‌ها در روز جاری به حساب می‌آید.
تزلزل بیت‌کوین زیر فشار تصمیم مالیاتی کره‌جنوبی

امروز بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر زیر فشار قرار گرفت. در این میان بیت‌کوین کماکان در محدوده بالاتر از 8 هزار دلار در حال معامله است. این ارز در برهه ای از معاملات روز دوشنبه به کمتر از این رقم رسید اما در ادامه توانست بخشی از افت قیمت پیشین راجبران کند.

تزلزل بیت‌کوین زیر فشار تصمیم مالیاتی کره‌جنوبی6

  • دولت کره جنوبی در حال بررسی طرحی برای حذف معافیت‌های مالیاتی اعطا شده به بازارهای معاملاتی ارزهای دیجیتال است. بنابر اعلام برخی مقامات کمیسیون خدمات مالی این کشور، در راستای توسعه فناوری‌های جدید بهک سب‌ و کارهای همچون خدمات ارزهای دیجیتال معافیت ‌های مالیاتی در سال‌های اخیر تعلق گرفته اما هم اکنون دولت در تلاش برای حذف این امتیازات است. انتشار این خبر جوی منفی را بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم کرده است.
  • بخش استراتژی سرمایه‌گذاری بانک مشهور گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد که موج اخیر صعودی در بازار ارزهای دیجیتال تداوم نخواهد یافت و این محصولات با بار دیگر روندی نزولی را در پیش خواهند گرفت. بسیاری از ارزهای دیجیتال در ماه جولای افزایش قیمتی  ملموس را تجربه کردند.