پس از ممنوعیت اخذ خرید فزاینده، موقعیت فروش فزاینده هم ممنوع شد

سکه آتی به کار خود پایان می‌دهد؟

موقعیت تعهدی فروش فزاینده در قراردادهای آتی سکه ممنوع شد. اکنون با توجه به تداوم ممنوعیت اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده تحقق برخی زمزمه‌های در بازار جدی‌تر شده و از دید فعالان بازار ادامه این روند و تلاش برای بسته‌ماندن موقعیت‌های فزاینده فروش و خرید می‌تواند این پرسش را به دنبال داشته باشد که آیا قراردادهای آتی سکه در روزها یا هفته‌های آینده به کار خود پایان می‌دهد؟

دنیای بورس: بورس کالا در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد در اجرای ماده 2 بند (ب) ماده الحاق دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی در  بورس کالای ایران از روز یکشنبه مورخ 7 مردادماه تا اطلاع ثانوی اخذ موقعیت تعهدی فروش فزاینده در قراردادهای آتی سکه طلا برای فعالان بازار مقدور نیست. در این میان ممنوعیت اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده همچنان به قوت خود باقی است.

از هفته گذشته با توجه به التهاب‌های بوجود آمده گرفتن موقعیت خرید نیز ممنوع شده بود و عملا از فردا هیچگونه موقعیت تعهدی جدیدی اعم از خرید و فروش نمی‌توان گرفت تا موقعیت‌های باز باقی مانده نیز بسته شوند. برای بسیاری از فعالان معنای این رفتار بازار را در صورتی که تداوم داشته باشد عملا به معنای نزدیک شدن به پایان کار بازار قراردادهای آتی سکه می‌دانند.

Submitted by admin on