گزارش APEX منتشر شد

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد

12:09 - 1400/01/18
موسسه متال بولتن جدیدترین نسخه گزارش APEX را منتشر کرد. در این گزارش پیش‌بینی قیمت فلزات پایه، طلا و نهاده های تولید فولاد در ادامه سال 2018 و 5 سال پیش‌رو در احتیار مخاطبان قرار گرفته است. براساس برآوردهای صورت گرفته، قیمت‌های اعلام شده برای بسیاری از این محصولات در فصول آتی بالاتر از سطوح کنونی قیمت این محصولات است.
چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد

گزارش انتظارات قیمتی تحلیلگران موسوم به Apex محصولی از موسسه متال بولتن است که بر اساس دقیق ترین پیش بینی های قیمتی ارائه شده از سوی تحلیلگران برجسته بازارهای کالایی در موسسات تحقیقاتی  و مالی جهان  تهیه می شود. پیش بینی های قیمتی ارائه شده از سوی تحلیلگران موسسات مذکور تا تاریخ چهاردهم اولین ماه از هر فصل سال باید به موسسه متال بولتن ارائه شود و پس از پایان هر فصل، این موسسه به اعتبارسنجی پیش بینی ها پرداخته و دقیق ترین پیش بینی ها را با توجه به داده های واقعی مشخص می کند . نتایج بدست آمده از این شیوه به عنوان معیاری برای رده بندی پیش بینی ها در فصل جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

 همچنین در ادامه میانگین ساده پیش بینی های اراده شده برای فصول آتی و سال های پیش رو برای  کالاهای منتخب محاسبه شده  و  بیشترین و کمترین  مقادیر پیش بینی ها نیز به صورت مجزا معرفی می شود. اما برای افزایش قابلیت اتکای این گزارش، میانگین موزونی از پیش پیش بینی ها  منتشر می شود که در محاسبه این میانگین، برآورد هر تحلیلگر با توجه به دقت تخمین در فصل پیشین وزن دهی شده است.

گزارش اخیر متال بولتن برای فصل سوم سال 2018 میلادی تنظیم شده  و پیش بینی های قیمتی از سوی تحلیلگران برجسته این موسسات در گزارش مورد استفاده قرار گرفته است:

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 0

در ادامه این مطلب برآوردهای قیمتی صورت گرفته برای فلزات پایه، طلا و نهاده های تولید فولاد ارائه می شود:

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 1

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 3

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 9

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 0

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 4

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 17

چشم‌انداز قیمت فلزات،طلا و نهادهای فولاد 11