فعالان بازار انرژی نگران روند رشد اقتصاد جهانی هستند

تزلزل نفت خام در صبح دوشنبه

11:46 - 1400/01/18
با ابراز نگرانی وزاری اقتصاد گروه 20 در زمینه احتمال اخلال در روند رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت خام در معاملات صبح دوشنبه به محدوده منفی خزید.
تزلزل نفت خام در صبح دوشنبه

در پایان هفته گذشته نشست وزاری اقتصاد گروه 20 در بوینس آیرس برگزار شد. در این نشست درگیری‌های لفظی میان وزیر بازگانی آمریکا و دیگر کشورها بر سر مساله تعرفه های تجاری شکل گرفت. در بیانیه پایانی این نشست اعلام شد که رشد اقتصاد جهانی تقویت شده و بیکاری در پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر قرار دارد اما اخیرا شاهد بالا رفتن ریسک‌هایی هستیم که روند رشد اقتصادی را در میان مدت و بلند مدت تهدید می‌کنند. موضع‌گیری وزاری اقتصاد گروه 20 نگرانی‌هایی را در میان فعالان بازار انرژی در زمینه تقاضا برای نفت خام برانگیخت و همین امر نیز قیمت نفت خام را وارد محدوده منفی کرد.

در این میان موسسه بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد که در هفته منتهی به 20 جولای، 5 دکل از تعداد دکل‌های فعال حفاری نفت در آمریکا کم شده و تعداد دکل‌های فعال به 858 مورد رسیده است. انتشار این خبر کمی از فشار موجود بر قیمت نفت را کاهش داد. جدال لفظی اخیر سران ایران و آمریکا نیز افت قیمت نفت را محدود کرد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با افتی 0/14 درصدی در سطح 72/97 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه سپتامبر با کاهشی 0/21  درصدی در سطح 68/12 دلار معامله می‌شود.