احتمال برگزاری اعتصاب در معدن اسکوندیدا افزایش یافت

شمارش معکوس برای افزایش قیمت مس

11:38 - 1400/01/18
مهلت قانونی مذاکرات حقوق و مزایا میان کارگران معدن اسکوندیدا و شرکت BHP در تاریخ 24 جولای یعنی سه‌شنبه این هفته به پایان می رسد و هنوز توافقی میان طرفین صورت نگرفته است. به تبع این امر احتمال برگزار اعتصاب کارگری در بزرگترین معدن مس جهان افزایش یافته است.
شمارش معکوس برای افزایش قیمت مس

اتحادیه کارگری شماره یک معدن مس اسکوندیدا شیلی در جدیدترین بیانیه خود خطاب به کارگران این معدن اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در مذارکات حقوق و مزایا میان این اتحادیه و شرکت BHP دیده نمی‌شود. بر طبق این اطلاعیه مقامات BHP درخواست های مطرح شده در هفته گذشته از سوی اتحادیه را رد کرده‌اند و همین امر نیز احتمال برگزاری مجدد اعتصاب در دومین سال متوالی را افزایش داده است.

ذکر این نکته ضروری است اعتصاب 44 روزه کارگران معدن مس اسکونیدا که در سال گذشته ،جهش قیمت مس در بازارهای جهانی را به همراه داشت.

شرکت BHP در جدیدترین پیشنهاد خود اعلام کرد که حقوق کارگران را به نسبت تورم تعدیل خواهد کرد و در عین حال پاداشی سالانه‌ای به میزان 23 هزار دلار برای هر کارگر در نظر خواهد گرفت. این در حلی است که رقم مد نظر اتحادیه کارگری با ارقام اعلام شده از سوی BHP فاصله نسبتا زیادی دارد و همین امر نیز حصول توافق میان طرفین را بسیار دشوار کرده است.