بیل گیتس چگونه جایگاه پولدارترین فرد جهان را واگذار کرد؟

ثروتمندترین مرد تاریخ مدرن

در تازه‌ترین آمارهای منتشرشده از سوی بلومبرگ، جف بزوس، مدیر عامل آمازون به عنوان ثروتمندترین مرد جهان در تاریخ مدرن شناسایی شد. یعنی فارغ پادشاهان قدیمی در دوران جدید که کسب و کارهای بخش خصوصی رونق گرفته وی توانسته با بیش از 150 میلیارد دلار ثروتمندترین مرد در کره زمین شود. این جایگاهی بود که بیل گیتس برای 24 سال به خود اختصاص داده بود و در یک سال آن را به بزوس واگذار کرد.

دنیای بورس: جف بزوس ثروتمندترین مرد تاریخ مدرن شد. موسس و مدیرعامل شرکت آمازون در حال حاضر ثروتی بالغ بر 152 میلیارد دلار در اختیار داشته و رکوردهای پیشین بیل گیتس (موسس مایکروسافت) را پشت سر گذاشته است.

به این ترتیب،  بیل گیتس كه بیست و چهار سال پیاپی در ليست فوربس با ثروتی به ارزش 89 میلیارد دلار رتبه اول را در اختیار داشت، اكنون در رتبه دوم جهان قرار گرفته و جای خود را به جف بزوس داده است.

بیل گیتس در سال 1999، صد میلیارد دلار ثروت داشت. در آن زمان اما به اعتقاد کارشناسان این مقدار پول ارزشی معادل 149 میلیارد دلار کنونی داشته است.

اکنون اما بنیانگذار مایکروسافت با ثروت 95.3 میلیارد دلاری خود فاصله‌ حدود 57 میلیارد دلاری با مدیر عامل آمازون دارد و به نظر نمی‌رسد بتواند بار دیگر این عنوان را از آن خود کند.

جالب اینجاست که جف بزوس در جولای سال گذشته، 87.6 میلیارد دلار ثروت داشت و تنها طی مدت یک سال موفق شده که ثروتش را 64 میلیارد دلار دیگر افزایش دهد.

البته باید گفت که بیل گیتس سال گذشته 700 میلیون سهم مایکروسافت و 2.9 میلیارد دلار از پول و دارایی‌های خود را بخشید. کارشناسان تخمین می‌زنند اگر بیل گیتس قسمت زیادی از دارایی و سهامش را نمی‌بخشید، اکنون با بیش از 150 میلیارد دلار سرمایه همچنان عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را در اختیار خود داشت.

Submitted by admin on