ارزهای رمزنگاری‌شده در سرفصل آزمون‌های CFA

بیت‌کوین به وال‌استریت رسید

11:12 - 1400/01/18
موسسه CFA که معتبرترین مرکز برگزاری آزمون‌های مالی در سه سطح است در حال افزودن سرفصل ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین به آزمون‌های سطح یک و دو از سال آینده است. منابع آموزشی برای آزمون 2019 این موسسه در ماه آگوست (ماه بعدی میلادی) منتشر می‌شود.
بیت‌کوین به وال‌استریت رسید

بلومبرگ: بعد از صعودهای عجیب قیمت بیت‌کوین، اجازه معامله این ارز در بورس شیکاگو و اضافه شدن ارزهای دیجیتال به سبد بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگی نظیر گلدمن ساکس این بار نوبت CFA بود که به تحلیل این بازارها اهمیت ویژه‌ای بدهد.

استفن هوران، مدیر بخش آموزش عمومی موسسه CFA می‌گوید: حوزه ارزهای دیجیتال (کریپتوها) و بلاک‌چین با سرعتی بیش از سایر بخش‌های مالی در حال پیشرفت هستند و به همین خاطر باید سریع‌تر به سرفصل‌های آزمون اضافه می‌شدند.

به گزارش «دنیای بورس» و به نقل از بلومبرگ این اتفاق نشان می‌دهد کریپتوها به وال‌استریت رسیده است. مباحث مربوط به کریپتوها و بلاک‌چین در کنار سایر مباحث حوزه فین‌تک به آزمون‌های CFA اضافه شده‌اند. گرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد آزمون‌های مزبور طی سال‌های اخیر رو به دشوار شدن هستند، اما آمارهای ماه ژوئن از ثبت نام 227 هزار و 31 شرکت‌کننده از 91 کشور مختلف در این آزمون‌ها خبر می‌دهد.