نفت برنت از کف 3 ماهه فاصله گرفت

11:07 - 1400/01/18
با پیوستن تعداد بیشتری از کارگران میدان‌های نفتی  نروژ به جمع اعتصاب‌کنندگان، قیمت نفت صبح امرورزسیری صعودی را تجربه کرد و از کف سه‌ماهه کمی فاصله گرفت. با این وجود به نظر نمی‌رسد جو کنونی تا پایان روز پابرجا بماند.
نفت برنت از کف 3 ماهه فاصله گرفت

روز گذشته قیمت نفت برنت با افتی بیش از 4 درصد به کمتر از 72 دلار در هر بشکه رسید که این قیمت در سه ماه گذشته در بازار دیده نشده بود. در این میان ورود تعدادی زیادی از کارگران میدان ‌های نفتی نوروژ به جمع اعتصاب کنندگان،  جهت بازار را در روز جاری تغییر داد.

سه‌شنبه هفقته گذشته تعدادی از کارگران در برخی از میدان‌های نفتی نرژو در اعتراض به پیشنهادهای حقوق و دستمزد سال جدید دست به اعتصاب زدند. شب گذشته خبر رسید که تعداد دیگری از کارگران به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند. انتشار این خبر کمی از فشار موجود بر قیمت نفت برنت را کاهش داد. با این وجود کماکان چشم‌انداز بازار نزولی است و سرمایه گذاران اشتیاق چندانی برای اخذ موقعیت خرید از خود نشان نمی‌دهند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با رشدی 0/14 درصدی در سطح 71/94 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه سپتامبر با کاهشی مختصر سطح 66/98 دلار معامله می‌شود.