با کاهش تقاضا از سوی چینی‌ها رقم خورد

سقوط 8 درصدی قیمت زغال‌کک‌شو در هفته اخیر

10:49 - 1400/01/18
پس از رکود چند هفته‌ای در بازار زغال کک‌شو، این هفته فروشندگان محبور به کاهش قیمت‌های پیشنهادی خود شدند. تقاضا برای زغال کک‌شو از سوی مشتریان این محصول در چین به میزان ملموسی در یک ماه اخیر پایین آمده است.
سقوط 8 درصدی قیمت زغال‌کک‌شو در هفته اخیر

مشتریان چینی زغال کک‌شو این هفته حضور بسیار کمرنگی در بازار داشتند امری که در کاهش ملموس قیمت این محصول نقش شایانی را ایفا کرد. به گفته فعالان بازار، موجودی انبار زغال کک‌شو نزد فولادسازان چین در سطح بالایی قرار دارد و همین امر نیز سطح خرید این واحدها را پایین آورده است.

با وجود تضعیف تقاضا برای زغال  کک‌شو در  یک ماه اخیر، فروشندگان این محصول حاضر به پایین آوردن نرخ‌های  خود نمی‌شدند امری که به رکود چند هفته‌ای بازار  دامن زده  بود. با تداوم این روند، در هفته‌ای که گذشت فروشندگان به ویژه در استرالیا دیگر نتوانستند بر مواضع خود پافشاری کنند و سرانجام به کاهش قیمت تن دادند.

در هفته اخیر شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم موسسه متال بولتن در قرارداد فوب استرالیا بیش از 8 درصد افت کرد و در سطح 180 دلار قرار گرفت. در این میان شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم در قرارداد سی‌اف‌آر چین به میزان 6 درصد کاهش یافت و به 187/6 دلار رسید.