تیم آمریکایی با عربستان در بازار انرژی مذاکره کرد

فشار آمریکا برای قطع درآمد نفت ایران

10:34 - 1400/01/18
تیمی از آمریکا با عربستان درباره قطع درآمد نفت ایران بدون اینکه در بازار انرژی اختلالی بوجود بیاید، مذاکره کردند. کاهش واردات نفت خام ایران از هند در راستای همان افزایش فشار برای قطع درآمد نفت ایران است.
فشار آمریکا برای قطع درآمد نفت ایران

فارس: به گزارش بلومبرگ، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تیمی از دولت آمریکا در حضور ۳ روزه در عربستان راه‌های قطع جریان پول به ایران را بدون اینکه اختلالی در بازار انرژی به وجود بیاید بحث و گفت‌وگو کردند. این اقدام در راستای تلاش واشنگتن برای متوقف کردن صادرات نفت ایران تا ۴ نوامبر انجام می‌شود.

این مقام وزارت امور خارجه که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید: نمایندگان آمریکا از وزارت امور خارجه، وزارت خزانه‌داری آمریکا و چندین وزرای عربستانی هستند که اقدام‌هایی را برای اطمینان دادن به بازار نفت برای عرضه کافی پس از انقضای مهلت مقرر بررسی می‌کنند.

در حال حاضر آمریکا با کشورهایی نظیر عربستان تلاش می‌کنند پس از تحریم‌های ایران کسری‌ای در بازار نفت وجود نداشته باشد. ایران در روزهای اخیر امکان چنین اتفاقی را غیرمنطقی، ظالمانه و بعید می‌داند و نسبت به تصمیم ایالات متحده هشدار داده است.

واردات نفت پالایشگاه «نایارا انرژی» هند از ایران

در همین حال رویترز اعلام کرد: در ماه ژوئن شرکت پالایشگاه نایارا انرژی هند واردات از ایران را 50 درصد کاهش داد. بر اساس آمارهای صنایع کشتیرانی کلیدی‌ترین مشتری نفتی ایران پالایشگاه «نایارا انرژی» هند که پیش از این به پالایشگاه «اسار اویل» معروف بود در ماه ژوئن میزان وارداتش را به 103 هزار و 500 بشکه در روز رسانده که در مقایسه با سال گذشته به نصف کاهش یافت.

منابع اعلام کردند: تحت فشار تحریم‌های آمریکا پالایشگاه نایارا قصد دارد میزان واردات نفت از ایران را از ماه ژوئن کاهش دهد. همچنین واردات کمتر توسط پالایشگاه‌های خصوصی از جمله نایارا باعث شده در مجموع میزان واردات نفت هند از ایران در ماه ژوئن 16 درصد کاهش یابد.

رویترز همچنین اعلام کرد: هند با هدف سیاسی و تحت فشارهای ترامپ خرید نفت از آمریکا را 2 برابر کرد و خرید از ایران را کاهش می‌دهد، احتمالا در روزهای آتی افزایش بیشتری هم خواهد داد.