بسته خبری ارزهای دیجیتال (سه‌شنبه 19تیر)

سقوط 5 درصدی اتریوم و لایت‌کوین

10:18 - 1400/01/18
بازار ارزهای دیجیتال روز سه‌شنبه زیر فشار قرار گرفت و بسیاری از این محصولات با افتی قیمتی بیش از 5 دصد مواجه شدند. موضع‌گیری بانک مرکزی چین در زمینه ممنوعیت معامله کریپتوها در این کشور تاثیر شایانی در جو منفی امروز داشته است.
سقوط 5 درصدی اتریوم و لایت‌کوین

معاملات ارزهای دیجیتال در محدوده منفی پیگیری  می شود و قیمت برخی از این محصولات بیش از 10 درصد کاهش یافت است. در این میان افت قیمت بیت کوین محدود بوده و تتر نیز با رشد قیمت اندکی مواجه شده است.

 سقوط 5 درصدی اتریوم و لایت‌کوین0

  • بانک مرکزی چین در گزارش اعلام کرد برنامه  ممنوعیت معامله ارزهای دیجیتال در این کشور بسیار موفق بوده و حجم معاملات کریپتوها پس از اجرای این برنامه تقریبا به صفر رسیده است. این نهاد همچنین اعلام کرد که قانونگذاران چینی قصد ندارند در آینده نزدیک ممنوعیت معامله کریپتوها را رفع کنند.
  • بازار معاملات برخط Open Mineral  که در زمینه خرید و فروش کنسانتره فلزات پایه فعالیت می کند در تلاش برای تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های معدنی و موسسات مالی به منظور ساخت سیستمی بر پایه زنجیره بلوکی است. سیستم مذکور قرار است در زمینه معاملات محصولات معدنی  و امور لجستیکی مورد استفاده قرار گیرد.
  • بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کردکه سهم ازهای دیجیتال در سبد دارایی سیستم بانکی این کشور قابل توجه نیست. براین اساس مجموع دارایی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال در سبد دارایی‌ بانک‌های کره‌ای در پایان سال 2017 به 1/79 میلیارد دلار رسیده است.