در پی تزلزل بازار فولاد چین در هفته اخیر

سنگ‌آهن ارزان شد

09:58 - 1400/01/18
معاملات محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین این هفته زیر فشار قرار گرفت و همین روند به بازار سنگ‌آهن سرایت کرد و قیمت این محصول را در مسیر نزولی قرار داد. نگرانی در زمینه اثرات جنگ تجاری چین و آمریکا در تضعیف بازار سنگ‌آهن نقش پررنگی داشته است.
سنگ‌آهن ارزان شد

با آغاز معاملات هفتگی، به تبع تزلزل معاملات محصولات فولادی در بازارهای چین قیمت سنگ‌آهن روندی نزولی را تجربه کرد اما در روز سه‌شنبه جو متعادلی بر بازار این محصول حاکم شد. روز چهارشنبه و پنج شنبه اما باز هم معاملات سنگ آهن با تبعیت از بازار فولاد زیر فشار قرار گرفت. پس از افت قیمت روزهای گذشته، تقاضا در قیمت های کمتر از 64 دلار در روز جمعه افزایش یافت و همین امر قیمت را در پایان هفته کمی بالا برد.

عزم آمریکا برای اجرای برنامه اخذ تعرفه وارداتی از 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی و تتکید مقامات چین در زمینه اقدام متقابل، جو منفی را بر بازار فولاد در این هفته حاکم کرد امری که معاملات سنگ آهن را زیر فشار قرار داد. در عین حال دولت چین این هفته از عزم خود برای افزایش سختگیری‌های زیست محیطی بر صنعت فولاد این کشور خبر داد که این امر نیز چشم انداز مصرف سنگ آهن را کمی تیره کرد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین روز جمعه 6 جولای با رشدی به میزان 70 سنت به 84/63 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 1/7 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.