بسته خبری ارزهای دیجیتال (چهارشنبه 13تیر)

سقوط بیت‌کوین با رای دادگاه عالی هند

09:46 - 1400/01/18
صدور رای دادگاه عالی هند در پرونده شکایت از بانک مرکزی این کشور، قیمت ارزهای دیجیتال را در روز چهارشنبه زیر فشار شدیدی قرار داد. انتشار گزارشی در زمینه افزایش سزقت ارزهای دیجیتال در سال 2018 نیز در این روند تاثیرگذار بود.
سقوط بیت‌کوین با رای دادگاه عالی هند

پس از رشد قیمت روز گذشته، ارزهای دیجیتال بار دیگر در صبح چهارشنبه به محدوده منفی خزیدند و قیمت این محصولات بین 2 تا 8 درصد کاهش یافت.

سقوط بیت‌کوین با رای دادگاه عالی هند5

  • شرکت مشهور CipherTrace در گزارشی اعلام کرد بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان سرقت ارزهای دیجیتال در نیمه ابتدایی سال 2018  به 761 میلیون دلار رسیده و این در حالی است که مجموع سرقت‌ها در سال 2017 در سطح 266 میلیون دلار بوده است. همچنین سطح استفاده از کریپتوها در فعالیت های پولشویی در سال جاری سه برابر شده است.
  • دادگاه عالی هند محدودیت‌های وضع شده از سوی بانک مرکزی این کشور در حوزه ارزهای دیجیتال را تایید کرد. در ماه آوریل بانک مرکزی هند موسسات مالی و سایر نهادهای تحت نظارت خود را از معامله ارزهای دیجیتال  و همچنین ارائه خدمات به افراد یا کسب و کارهای مرتبط با این حوزه منع کرد. پس از این اقدام شکایت‌هایی از بانک مرکزی در دادگاه عالی هند مطرح شد اما نهاد مذکور با رد این شکایت‌ها، تداوم اجرای سیاست‌های محدودکننده از سوی بانک مرکزی را بلامانع دانست.