رونق مجدد بازار نفت با کاهش ذخایر آمریکا

09:44 - 1400/01/18
پس از فراز وفرود قیمت نفت در شب گذشته به تبع تحولات مربوط به افزایش تولید عربستان، این محصول در روز جاری با کاهش ملموس سطح ذخایر آمریکا بار دیگر وارد محدوده مثبت شد.
رونق مجدد بازار نفت با کاهش ذخایر آمریکا

تا عصر روز گذشته روندی صعودی بر بازار نفت حاکم بود به گونه‌ای که قیمت نفت وست تگزاس برای اولین مرتبه از سال 2014 تاکنون به بالاتر از 75 دلار رسید. این روند اما دوام نیاورد و با اعلام پاسخ مثبت از سوی عربستان به درخواست آمریکا در زمینه افزایش تولید، قیمت در مسیر نزولی قرارگرفت. در عین حال به علت تعطیلی روز جای بازارهای آمریکا، بخشی از سرمایه‌گذاران اقدام به بستن موقعیت‌های معاملاتی خود کردند که این امر نیز کمی فشار بر معاملات را افزایش داد.

در این میان انتشار گزارش ذخایر نفت آمریکا در بامداد چهارشنبه، بازار نفت را بار دیگر در مسیر صعودی قرار داد. انستیتوی نفت آمریکا(API) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 29 ژوئن با کاهشی به میزان 4/5 میلیون بشکه در سطح 416/9 میلیون بشکه قرار گرفته است. انتشار این خبر رونق مجدد معاملات نفت را به همراه داشت.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر جولای رشدی 0/48 درصدی در سطح 78/13 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه آگوست با افزایشی 0/61  درصدی در سطح 74/59 دلار معامله می‌شود.