معاملات کم‌نوسان در بازار ارز

یوان از کف 11 ماهه فاصله گرفت

09:44 - 1400/01/18
با ازسرگیری معاملات ارز در روز چهارشنبه، روند آرامی بر بازار حاکم شده و نوسان ارزهای مطرح جهان تاکنون چندان ملموس نبوده است. تعطیلی رسمی در آمریکا اصلی‌ترین دلیل آرامش بازار در روز جاری به حساب می‌آید. در این میان یوان چین از کف 11 ماهه خود فاصله گرفته است.
یوان از کف 11 ماهه فاصله گرفت

امروز بازارهای آمریکا به مناسبت روز استقلال این کشور فعالیتی نخواهند داشت و به همین علت انتظار می‌رود حجم معاملات در بازار جهانی ارز تا پایان روز چندان قابل توجه نباشد. معامله‌گران آسیایی با توجه به همین امر کمی احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده اند. انتظار می‌رود با آغاز به کار بازارهای اروپایی نیز شاهد روند مشابهی باشیم.

در عین حال قرار است روز پنج شنبه صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا منتشر شود و روز جمعه نیز آمار بخش اشتغال آمریکا در تقویم اقصادی خودنمایی می‌کند. در آستانه انتشار این دو گزارش، فضای محافظه‌کارانه ای بر بازار ارز حاکم شده است.

در این میان یوان توانست در معاملات صبح امروز از کف 11 ماهه خود فاصله بگیرد. شب گذشته نرخ برابری دلار و یوان به 6/73 واحد رسید. پس از این رویداد بانک مرکزی چین در بیانیه ای اعلام کرد که این نهاد به دقت تحولات بازار ارز را مد نظر قرار داده و تلاش خود را برای حفظ ارزش یوان در سطوحی منطقی انجام خواهد داد.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌شنبه با افتی مختصر به 95/53 واحد رسیده است.