پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

09:39 - 1400/01/18
با توقف روند صعودی شاخص دلار در روز سه‌شنبه، کمی از فشار موجود بر معاملات طلا کاهش یافت و این محصول وارد محدوده مثبت شد. با این وجود تداوم روند صعودی تا پایان معاملات امروز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی: مطابق پیش‌بینی روز گذشته، قیمت طلا با از دست رفتن حمایت 1246 دلار تا حمایت 1241 دلار تنزل کرد.  با آغاز معاملات امروز شاهد عقبگرد بیش از پیش طلا بودیم اما در ادامه این محصول تونست به لطف ورود شاخص دلار به محدوده منفی، با رشد قیتی محدود مواجه شود.

کمتر از یک ساعت دیگر گزارش شاخص مدیران خرید بخش ساختمانی بریتانیا منتشر خواهد شد. در صورت ثبت نتیجه بهتر از انتظار، شاهد صعود ارزش پوند در برابر دلار آمریکا خواهیم بود امری که می تواند قیمت طلا را کمی تقویت کند. در ادامه روز گزارش خرده‌فروشی اتحادیه اروپا و سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ماه می منتشر خواهد شد. فعالان بازار ارز به این دو گزارش واکنش نشان خواهند داد امری که بازار طلا را متاثر خواهد کرد.

در بازار نقدی طلا از دیدگاه تکنیکال با وجود بهبود شرایط در چهارچوب زمانی یک ساعته، کماکان سیگنال مهمی در جهت بازگشت روند در چهارچوب روزانه به چشم نمی‌خورد. میانگین موزون نمایی 5 روزه در سطح 1248 دلار و میانگین 13 روزه نیز در سطح 1258 دلار واقع شده اند. قیمت هم اکنون به صورت کامل در سطوح پایین‌تر از این دو میانگین تثبیت شده و همین امر نیز چشم انداز تیره‌ای را پیش روی طلا در افق روزانه قرار می دهد. در این میان با وجود رسیدن رسیدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به 25 واحد، قیمت با باند پایینی بولینگر کماکان فاصله دارد. در صورت نزولی شدن بازار ابتدا حمایت معتبر 1241 دلار باید مد نظر قرار گیرد و در صورت شکسته شدن این سطح، باید منتظر افت قیمت تا حمایت 1236 دلار باشیم. در صورت تداوم روند صعودی کنونی، ابتدا مقاومت 1246 دلار پیش روی طلا قرار دارد و در ادامه نیز قیمت می تواند تا میانگین 5 روزه در سطح 1248 دلار  و سپس میانگین 13 روزه در مرز 1258 دلار صعود کند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1246/1 دلار، رشد قیمتی 4/2 دلاری را تجربه می‌کند. در بازار نقدی قیمت بیش از 3 دلار رشد کرده و در سطح 1245/3 دلار قرار گرفته است.