بازگشت ثبات به معاملات دلار

09:37 - 1400/01/18
پس از رشد نسبتا ملموس شاخص دلار در شب گذشته به تبع تقویت دلار آمریکا در برابر یورو، این نماگر در صبح سه‌شنبه روندی با ثبات را در پیش گرفته است. بهبود وضعیت سیاسی در آلمان در این روند تاثیر شایانی داشته است.
بازگشت ثبات به معاملات دلار

دیشب حزب اتحاد سوسیال محسیحی آلمان با حزب حاکم بر سر موضوع پناهجویان به توافقی اولیه رسید و همین امر نیز ریسک ایجاد بحران سیاسی به علت خروج این حزب از ائتلاف دولت را کاهش داد. همین امر روند معاملات یورو در برابر دلار را بهبود بخشید.

در این میان سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد در صورت وضع تعرفه وارداتی برخودروهای اروپایی از سوی امریکا، اتحادیه اروپا دست به اقدام متقابل خواهد زد. پس از این موضع گیری، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که سازمان تجارت جهانی با آمریکا بسیار بد رفتار می کند و وی امیدوار است که این رفتار در آینده تغییر کند. سخنگوی کاخ سفید در این زمینه اعلام کرد که ترامپ قصد خروج از سازمان تجارت جهانی را نداشته و تنها خواستار حل مشکلات کنونی است. با انتشار این اخبار بار دیگر نگرانی در زمینه احلال در روند رشد اقتصد جهانی را افزایش داد و به تضعیف ارزهای کالا محور مانند دلار استرالیا و کانادا در برابر دلار آمریکا منجر شد.

امروز در تقویم اقتصادی گزارش‌های مهمی به چشم می خورد که از جمله آن ها می‌توان به شاخص مدیران خرید بخش ساختمانی بریتانیا ، خرده فروشی اتحادیه اروپا و سفارشات کالاهای بادوام آمریکا اشاره کرد.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌شنبه با رشدی مختصر به 94/9 واحد رسیده است.