بحران سیاسی به سراغ آلمان می‌آید؟

صعود ملموس دلار در برابر یورو و پوند

09:27 - 1400/01/18
با آغاز روند شناسایی سود در بازار جهانی ازر و همچنین احتمال برزو بحران سیاسی در آلمان، صبح امروز ارزهای اروپایی در برابر دلار آمریکا روندی نزولی را تجربه کردند امری که به رشد ملموس شاخص دلار منجر شد.
صعود ملموس دلار در برابر یورو و پوند

پس از تقویت قابل ملاحظه یورو و پوند در برابر دلار در اواخر هفته گذشته، از صبح امروز روند شناسایی سود در بازار ارز آغاز شده امری که تزلزل ارزهای اروپایی را به همراه داشته و همین امر نیز شاخص دلار را به محدوده مثبت وارد کرده است.

در این میان پس از توافق صدر اعظم آلمان با برنامه مد نظر اتحادیه اروپا در موضوع پناهجویان، وزیر کشور آلمان تهدید به استعفا کرد. هورست زیرهوفر، رهبر حزب اتحاد سوسیال مسیحی، یکی از هم‌پیمانان مهم مرکل در دولت ائتلافی است و خروج وی یا حزب متبوعش از دولت می تواند جایگاه مرکل را به شدت متزلزل کند. زیرهوفر همواره خواستار افزایش سختگیری در بحث مهاجرت بوده است. در پی انتشار این خبر، یورو در برابر دلار زیر فشار شدیدی قرار گرفت.

ظهر امروز قرار است شاخص مدیران خرید تولیدی آلمان و بریتانیا منتشر شود که مسلما انتشار این دو گزارش بر بازار ارز تاثیر شایانی خواهد داشت. همچنین گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا از سوی موسسه ISM ساعت 18:30 به وقت تهران به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌شنبه با رشدی 0/3 درصدی به 94/7 واحد رسیده است.