جوی مبهم بر بازار فلزات سایه افکند

ورود مس به کانال 6600 دلار

09:01 - 1400/01/18
با از سرگیری معلاملات فلزات پایه، جو مبهمی بر بازار این محصولات حاکم شده است. تداوم نگرانی پیرامون عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین، کماکان سایه سنگینی بر بازار کالاهای خام صنعتی از جمله فلزات افکنده است. در این میان اما به صورت مقطعی با افزایش سطح خرید تکنیکال،  برخی از محصولات وارد محدوده مثبت می‌شوند.
ورود مس به کانال 6600 دلار

روز گذشته باز هم به تبع نگرانی فعالان بازار نسبت به عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین بر روند رشد اقتصادی جهانی ، قیمت بسیاری از فلزات در مسیر نزولی قرار گرفت به گونه‌ای که مس و آلومینیوم به به پایین‌ترین سطح خود از ماه آوریل تاکنون نزدیک شدند و روی به کمترین قیمت در نزدیک به یک سال اخیر رسید. رشد شاخص دلار نیز عامل دیگری بود که تقاضای فلزات را کاهش داد و بر قیمت ها سایه افکند. ذکر این نکته ضروری است قیمت مس هم اکنون نسبت به اوایل ماه ژوئن یعنی زمانی که این محصول در سطوح بالاتر از 7300 دلار معامله می شد، نزدک به 10 درصد پایین آمده است.

ورود مس به کانال 6600 دلار11

صبح امروز با توقف روند صعودی دلار، کمی از فشار موجود بر بازار فلزات کاسته شد. در عین حال پس از افت قیمت در روز گذشته، برخی از معامله گران تکنیکال بر سطح خرید خود در صبح امروز افزوده اند و همین امر نیز قیمت برخی از محصولات را در معاملات لندن  به محدوده مثبت کشاند. در بازار اتی شانگکهای این روند قوی‌تر بود و تمام محصولات در درصد های مثبت معامله شدند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با افتی 0/6 درصدی در سطح 6678 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با رشدی 0/2 درصدی به 2173 دلار رسیده است. سرب افزایشی 0/1 درصدی را تجربه کرده و در سطح 2419 دلار قرار گرفته و روی افتی به میزان 0/5 درصد را پشت سرگذاشته و به 2835 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/1 درصد گران شد و روی رشد قیمتی 0/3 درصدی را پشت سرگذاشت. سرب با افزایشی 1/7 درصدی مواجه شد و در این میان قیمت آلومینیوم به میزان 0/5 درصد پایین آمد. د