بسته خبری ارزهای دیجیتال - سه‌شنبه 5 تیر

احتمال افت بیش از پیش قیمت بیت‌کوین

08:53 - 1400/01/18
تداوم صعود قیمت ارزهای دیجیتال، احتمال افت بیش از پیش قیمت کریپتوها در آینده نزیک و هشدار رئیس بنیان‌گذار علی بابا در زمینه حباب بیت‌کوین از عناوین مهم خبری امروز به حساب می‌آیند.
احتمال افت بیش از پیش قیمت بیت‌کوین

همانند روز گذشته، ارزهای دیجیتال در روز جاری روندی صعودی را تجربه می‌کنند اما از شتاب رشد قیمت‌ها کاسته شده است.

احتمال افت بیش از پیش قیمت بیت‌کوین18

  • اسپنسر بوگارت، از سهامداران شرکت مشهور Blockchain Capital  از احتمال افت بیش از پیش قیمت کریپتوها خبر داد. وی در این زمینه اظهار کرد در تابستان سال 2017 میلادی یعنی زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین با شتاب کم‌نظیری در حال صعود بود، بیش از 200 صندوق سرمایه گذاری برپایه کریپتوها در بازار شکل گرفت. در این میان با افت ملموس قیمت از دسامبر سال گذشته تاکنون، واحدهای این صندوق ها به پایین‌ترین ارزش خود رسیده اند امری که بسیاری از کارگزاران و بازارهای معاملاتی را مجبور به  فروش این واحدها کرده است. بوگارت در عین حال از احتمال تداوم این روند در آینده و تزلزل بیش از پیش قیمت کریپتوها خبر داد. ذکر این نکته ضروری است که قیمت بیت‌کوین از کمتر از هزار دلار در ابتدای سال 2017 میلادی با جهشی کم‌نظیر به بیش از 20 هزار دلار در دسامبر همین سال رسید. پس از ماه دسامبر با افزایش سختگیری‌های قانونی از سوی مقامات ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و همچنین وقوع سرقت های هکری بزرگ از بازارهای معاملاتی در کره جنوبی و ژاپن، بیت کوین روندی نزولی را تجربه کرد و با افتی در حدود 70 درصدی به محدوده 6 هزار دلار بازگشت.

احتمال افت بیش از پیش قیمت بیت‌کوین10

  • جک ما، بنیانگذار و رئیس شرکت عظیم تجارت الکترونیک علی بابا اعلام کرد که تکنولوژی زنجیره بلوکی می‌تواند جهان را بیش از چیزی تغییر دهد که در حال حاضر قابل تصور است. وی در عین حال ضمن تمجدید از این تکنولوژی در زمینه حباب قیمت بیت کوین هشدار داد.