دلار دریافتی دارویی‌ها تا پایان خرداد

08:51 - 1400/01/18
همزمان با مقوله ارز پرداختی دولت به شرکت‌های حاضر در اولویت سه گانه واردات، حالا غلامرضا اصغری؛ رییس سازمان غذا و دارو از پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار به شرکت‌های دارویی تا پایان خردادماه خبر داد.

دنیای بورس: سازمان غذا و دارو در مقام سیاست‌گذار اعلام کرده ارز کافی در اختیار شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی قرار گرفته است و این شرکت‌ها از ابتدای امسال تا پایان خرداد ۳۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند. به نظر می‌رسد این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ بیشتر است.

بر مبنای اطلاعیه مزبور همچنین دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان در اختیار تامین‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین این شرکت‌ها موظف هستند که دارو و تجهیزات پزشکی خود را با قیمت مصوب بفروشند.

همچنن ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت نیز امروز در نشست خبری امروز خود با تایید همین موضوع گفت: هیچ شرکت دارویی نیست که بگوید دلار ۴۲۰۰ خواسته و ما آن را تامین نکرده‌ایم چرا که رسیدگی سریع در این زمینه در بانک مرکزی گذاشته‌ایم و دولت با هوشمندی این شرایط را کنترل کرده است. دولت البته تاکید دارد در زمینه برخی داروهای خارجی کمبود وجود دارد و بعضا تخلفاتی در مورد دارو و تجهیزات داریم.