پنجره آربیتراژی میان لندن و شانگهای در آستانه باز شدن قرار گرفت

قیمت «روی» افزایش می‌یابد؟

08:39 - 1400/01/18
پنجره آربیتراژی در بازار روی میان لندن و شانگهای در آستانه باز شدن قرار گرفته و احتمال تقویت قیمت به تبع این امر وجود دارد. در این میان اما بخشی از فعالان بازار معتقدند که با توجه به روند تضعیف یوان در برابر دلار، انتظار نمی‌رود که در روزهای باقی مانده از ماه ژوئن چنین روندی در بازار به وقوع بپیوندد.
قیمت «روی» افزایش می‌یابد؟

دنیای بورس: بر طبق جدیدترین برآورد موسسه متال بولتن، رقم آربیتراژ فیزیکی فلز روی میان لندن و شانگهای در روز جمعه به منفی 8 دلار رسیده و بر این اساس پنجره آربیتراژی میان این دو بازار در آستانه باز شدن قرار گرفته است. در صورت مهیا شدن امکان آربیتراژ می‌توان انتظار داشت که سطح خرید در لندن افزایش یابد و همین امر نیز حمایت مناسبی را از قیمت این محصول ایجاد خواهد کرد.

در این میان برخی از معامله‌گران معتقدند  با توجه به روند تضعیف ارزش یوان در برابر دلار و احتمال تداوم این روند، احتمال گشایش پنجره آربیتراژی چندان بالا نیست و در این شرایط صرفه واردات برای خریدران چینی کاهش خواهد یافت. ذکر این نکته ضروری است که از میانه آوریل تاکنون، ارزش یوان در برابر دلار آمریکا نزدیک به 4 درصد کاهش یافته است.

آربیتراژ به خرید و فروش همزمان اوراق، ارز و یا کالاها در بازارهای مختلف به منظور کسب سود از تفاوت قیمت در بازارها گفته میشود. منفی بودن رقم آربیتراژ فیزیکی میان لندن و شانگهای به معنی بسته بودن پنجره آربیتراژی میان این دو بازار بوده و به عبارتی باید گفت با خرید در لندن و فروش در شانگهای زیان حاصل می شود.