نوسان دلار در نزدیکی سقف 7 ماهه

08:05 - 1400/01/18
با آغاز معاملات در بازار ارز، شاخص دلار بار دیگر پا به محدوده مثبت گذاشته اما میزان رشد این نماگر به تبع نگرانی های سرمایه گذاران در زمینه جنگ تجاری آمریکا و چین تا این لحظه محدود است.
نوسان دلار در نزدیکی سقف 7 ماهه

دنیای بورس: میزان نوسان ارزش ارزهای مطرح جهان در آغاز معاملات هفتگی بسیار محدود است چرا که سرمایه گذاران به انتظار نشسته اند تا از تصمیمات احتمالی آمریکا و چین در زمینه جنگ تجاری مطلع شوند و با توجه به این موضوع سمت و سوی معاملات خود را مشخص کنند. هفته گذشته دولت ترامپ بر روی 50 میلیارد دلار از کالاهای با تکنولوژی ساخت چین تعرفه وارداتی 25 درصدی وضع کرد و چین نیز از تصمیم خود برای وضع تعرفه وارداتی بر همین میزان از کالاهای آمریکایی خبر داد.

در عین حال روز دوشنبه شاهد تعطیلی رسمی در چین هستیم امری که به کاهش ملموس حجم فعالیت سرمایه گذاران این کشور در بازار جهانی ارز منجر خواهد شد.

امروز در تقویم اقتصادی گزارش چندان با اهمیتی به چشم نمی خورد و تنها می توان سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا را به عنون رویداد با اهمیت روز جاری معرفی کرد. ماریو دراگی ساعت 22 به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی محدود به 94/87 واحد رسیده است. این شاخص فاصله اندکی با سقف 7 ماهه خود در سطح 95 واحد دارد.