رونق معاملات متانول در آسیا

08:01 - 1400/01/18
قیمت متانول این هفته در تمام بازارهای وارداتی آسیا روندی صعودی را تجربه کرد و در این میان بیشترین افزایش قیمت در بازار جنوب شرق آسیا به ثبت رسید.
رونق معاملات متانول در آسیا

پلاتس: متانول در بازار داخلی چین این هفته 70 یوان گران شد و به 3080 یوان در هر تن رسید که این قیمت برابر با 382 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. رشد قیمت در بازار داخلی، قیمت های وارداتی را کمی تحریک کرد. در این میان به علت وجود اختلاف قیمت نسبتا ملموس در دو بازار، خریداران چینی بیشتر تمایل دارند در بازار داخلی نیاز خود را تامین کنند و همین امر نیز رشد قیمت در بازار وارداتی را محدود کرده است. در بازار جنوب شرق آسیا به تبع افت ملموس سطح ذخایر، قیمت متانول 10 دلار افزایش یافت. تعطیلی تعدادی از واحدهای بزرگ به علت انجام فرآیند  تعمیر و نگهداری در کنار کاهش نرخ تولید در مجتمع متانول Brunei در پی بروز نقص فنی، از دلایل کمبود عرضه و افت سطح ذخایر در این منطقه به حساب می‌آید.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی یک دلاری در این هفته در سطح 400 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با افزایشی 10 دلاری، قیمت 426 دلار را تجربه کرد. در قراردادهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 4 دلار بالا رفت و این محصول در سطح 424 معامله شد. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند متانول با رشدی 8 دلاری به 380 دلار رسید.