پیش‌بینی قیمت طلا در آستانه تصمیم "فد"

07:51 - 1400/01/18
با نزدیک شدن به زمان تصمیم‌گیری بانک مرکزی آمریکا در زمینه نرخ بهره این کشور، معاملات طلا در محدوده منفی پیگیری می‌شود. انتظار می رود تا پیش مشخص شدن نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا، نوسان قیمت طلا محدود باشد.
پیش‌بینی قیمت طلا در آستانه تصمیم "فد"

ساعت22:30 به وقت تهران پیش‌بینی های اقتصادی فدرال رزور منتشر خواهد شد و همچنین این نهاد تصمیم خود را در زمینه افزایش نرخ بهره به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رساند. افزایش 0/25 درصدی نرخ بهره در این نشست تقریبا قطعی به نظر می رسد اما سرمایه‌گذاران منتظرند تا از نظرات سران بانک مرکزی در زمینه تعداد دفعات افزایش نرخ در ادامه سال مطلع شوند.

در آستانه انتشار این گزارش بخشی از سرمایه‌گذاران تکنیکال دست به کار بستن موقعیت های معاملاتی خود شده‌اند تا از ریسک پیش روی بازار در امان باشند. در صورتی که  امشب فدرال رزرو نرخ بهره را بالا برده و در عین حال سرنخ هایی در زمینه افزایش دو مرحله ای نرخ بهره در ادامه سال به بازارهای مخابره کند، شاخص دلار تقویت خواهد شد و همین امر معاملات طلا را زیر فشار قرار دهد.

از دیدگاه تکنیکال در چهارچوب زمانی یک روزه در معاملات نقدی، قیمت در سطوح پایین تر از میانگین موزون نمایی 5 روزه(1396دلار) و میانگین 13 روزه (1397دلار) قرار دارد . بدین ترتیب چشم انداز رو به افولی پیش روی این محصول می توان متصور بود. در صورت افت بیش از پیش، طلا می تواند تا حمایت 1285 دلار تنزل کند. اما در صورت تغییر جهت بازار ابتدا مرز روانی 1300 دلار پیش روی طلا قرار داشته و در ادامه این محصول تا میانگین 62 روزه در سطح 1309 دلار از شانس صعود برخوردار است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1297/1 دلار، افت قیمتی 2/2 دلاری را تجربه می‌کند. در بازار نقدی قیمت به میزان 2 دلار افت کرده و در سطح 1294 دلار قرار گرفته است.