چشم‌انداز قیمت طلا پیش از دیدار ترامپ و کیم

07:39 - 1400/01/18
با وجود افت شاخص دلار در روز جاری، قیمت طلا تا این لحظه در محدوده منفی به سر می‌برد. سرمایه‌گذاران پیش از برگزاری دیدار روسای جمهور آمریکا و کره شمالی احتیاط زیادی را در معاملات خود لحاظ کرده‌اند که این امر کمی بر معاملات فشار وارد کرده است.
چشم‌انداز قیمت طلا پیش از دیدار ترامپ و کیم

شاخص دلار تا این لحظه از معاملات امروز با افتی 0/1 درصدی در سطح 93/4 واحد قرار دارد. با این وجود طلا هنوز نتوانسته به لطف افزایش تقاضا از این ناحیه وارد محدوده مثبت شود. فردا قرار است که سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند و همین امر نیز منجر به افزایش احتیاط میان معامله‌گران طلا شده است. به تبع این امر بخشی از معامله گران با دیدگاه تکنیکال در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی هستند تا از این طریق بتوانند از ریسک نوسان شدید قیمت در روزهای پیش رو در امان بمانند. همین امر نیز قیمت طلا را وارد محدوده منفی کرده است.

در تقویم اقتصادی امروز گزارش تولیدات صنعتی بریتانیا خودنمایی می ‌کند. این گزارش کمتر از یک ساعت دیگر منتشر خواهد شد و نتیجه آن می‌تواند شاخص دلار را متاثر کرده و بر قیمت طلا نیز تاثیر بگذارد.

از منظر تکنیکال در بازار نقدی هم اکنون میانگین موزون نمای 5 و 13 روزه در سطح 1297/5 دلار بر یکدیگر منطبق بوده و قیمت طلا کمی زیر این سطح قرار گرفته اما هنوز تثبیت نشده است. همین امر نیز چشم انداز روشنی راپیش روی بازار طلا قرار نمی دهد. با افت قیمت می‌توان تعادل بازار در حمایت 1292 دلار امید داشت. در مقابل در صورت  تثبیت قیمت در سطوح بالاتر  از 1297/5 دلار  ابتدا مقاومت 1300 دلار پیش روی طلا قراردارد و با عبور از این مرز می‌توان به رشد قیمت تا مرز 1309 دلار (میانگین 62 روزه) امیدوار بود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1300/1 دلار، افت قیمتی 2/4 دلاری را تجربه میکند. در بازار نقدی قیمت به میزان 21 سنت افت کرده و در سطح 1296/4 دلار قرار گرفته است.