بازار نفت زیر فشار روسیه و آمریکا

07:37 - 1400/01/18
در معاملات صبح دوشنبه، بازار نفت خام روندی مبهم را پیش روی خود می بیند. افزایش تولید نفت روسیه و بالا رفتن تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا بازار نفت را زیر فشار قررا داده اما رشد تقاضا از سوی آسیا کمی از فشار عوامل مذکور بر بازار کاسته است.
بازار نفت زیر فشار روسیه و آمریکا

امروز خبرگزاری اینترفاکس روسیه در گزارشی اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور در اوایل ماه ژوئن روندی صعودی را نسبت به ماه می در پیش گرفته و به 11/1 میلیون بشکه در روز رسیده است. انتشار این خبر بازار نفت را  زیر فشار قرار داد.

در عین حال موسسه بیکر هیوز در پایان هفته از افزایش تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا خبر داد. بدین ترتیب تعداد دکل های حفاری نفت امریکا به 862 مورد رسیده که این بالاترین رقم دکل های فعال از مارس 2015 تاکنون به حساب می آید.

در این میان به علت وجود تقاضای قوی از سوی چین و هند در بازار نفت خام، کمی از فشار بر معاملات کاسته شده است. از چین خبر می رسد که میزان خرید نفت این کشور از سایر کشورها هم اکنون در سطوح بالاتر از 9 میلیون بشکه در روز قرار دارد. واحد طراحی و برنامه ریزی نفت هند نیز از رشد 3/4 درصدی تقاضای این کشور برای سوخت های فسیلی در ماه می خبر داده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای بدون تغییری ملموس در سطح 76/4 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه جولای با افتی 0/2 درصدی در سطح 65/6 دلار معامله می‌شود.