در پی کاهش تقاضا از سوی چین

قیمت متانول به کمتر از 400 دلار رسید

07:21 - 1400/01/18
با کاهش تقاضا برای متانول در چین، ذخایر این محصول روندی صعودی را در هفته اخیر تجربه کرد و همین امر نیز به افت قیمت در بازار داخلی منجر شد. بازارهای وارداتی آسیا نیز با تبعیت از بازار داخلی چین زیر فشار قرا گرفتند و در نهایت قیمت متانول با افتی 7 تا 11 دلاری در این بازارهامواجه شد.
قیمت متانول به کمتر از 400 دلار رسید

پلاتس: قیمت متانول در بازار داخلی چین این هفته 40 یوان در هر تن پایین آمد و به 3010 یوان در هر تن رسید که این قیمت برابر با 374 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. پایین‌تر بودن معنادار قیمت داخلی نسبت به قیمت وارداتی در کنار وفور عرضه ، خریدران متانول را به سوی تامین نیاز در بازار داخلی سوق داد امری که به افت 11 دلاری قیمت در بازار وارداتی منجر شد.

در این میان واحدهای متانول به الفین (MTO ) در چین مازاد موجودی انبار خود را در بازار داخلی این کشور به فروش رساندند امری که سطح عرضه را بالا برد و افزایش ذخایر متانول در مناطق مختلف این کشور از جمله تایکانگ را در پی داشت. شرکت Ningbo Fund به علت حاشیه سود منفی تولید الفین از متانول، بازگشایی واحد MTO خود را به تعویق انداخت. برخی دیگر از از مجتمع های تروشیمی نیز به همین علت فرآیند تعمیر و نگهداری را در دستور کار قرار داده‌اند و همین امر نیز به افت نقاضا برای متانول منجر شده است.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 11 دلاری دراین هفته در سطح 399 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با کاهشی 7 دلاری، قیمت 416 دلار را تجربه کرد. در قراردادهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 10 دلار پایین آمد و این محصول در سطح 420 معامله شد. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند متانول با افتی 10 دلاری به 372 دلار رسید.