عبور مجدد قیمت زغال‌ کک‌شو از مرز 200 دلار

07:17 - 1400/01/18
با افزایش تقاضا برای زغال کک‌شو از سوی چین، قیمت این محصول بار دیگر به بالاتر از 200 دلار رسید. چشم انداز مبهم عرضه این محصول از سوی استرالیا نیز در رشد قیمت روزهای اخیر نقش داشته است.
عبور مجدد قیمت زغال‌ کک‌شو از مرز 200 دلار

اخیرا عرضه زغال کک شو از سوی مغولستان به چین به علت بروز مشکلاتی در زمینه عبور کامیون ها از مرز دو کشور محدود شده و همین امر نیز کمبود عرضه این محصول را به ویژه در بازاهای غرب چین به همراه داشته است. به تبع این امر تقاضای چینی ها در بازار دریایی افزایش یافته و همین امر نیز به رشد قیمت این محصول دامن زده است.

در عین حال شرکت Aurizon که به عنوان بزرگترین بهره بردار خطوx ریلی حمل زغال سنگ در استرالیا شناخته می شود، اخیرا برنامه تعمیر و نگهداری خطوط خود را برای سال جاری منتشر کرده و طولانی تر بودن دوره تعطیلی خطوط نسبت به پیش بینی ها، نگرانی هایی را در زمینه احتمال بروز کمبود عرضه زغال کک شو از سوی استرالا برانگیخته است.

در پی این امر شاخص قیمت زغال کک شو  گرید پریمیوم موسسه متال بولتن در قرارداد فوب استرالیا روز گذشته با رشدی 1/4 دلاری به 195/9 دلار رسید. در این میان فعالان بازار از فروش یک محموله زغال کک شو پریمیوم با حجم متوسط در قیمت 202 دلار در قرارداد سی‌اف‌آر چین خبر می دهند.