بازرسی‌های زیست محیطی در چین آغاز شد

احتمال افت قیمت سنگ‌آهن در هفته آتی

07:05 - 1400/01/18
با آغاز دور جدید بازرسی‌های زیست محیطی از واحدهای تولید فولاد در چین، احتمال کاهش تقاضا برای سنگ آهن و افت قیمت این محصول در هفته آتی دور از ذهن نیست.
احتمال افت قیمت سنگ‌آهن در هفته آتی

به گزارش موسسه تحقیقاتی بازار فلزات شانگهای (SMM) از روز30 ماه می، دور جدید بازرسی‌های زیست محیطی از سوی وزارت محیط زیست چین به منظور اجرای اصلاحات مد نظر در صنایع چین به اجرا درآمده است. در این راستا شش تیم بازرسی در 10 استان چین کار خود را با مراجهخ به معادن فلزات پایه از جمله معادن سرب و روی و صنایع تولید سیمان، زغال سنگ و فولاد آغاز کرده‌اند. دوره زمانی مد نظر برای این بازرسی‌ها یک ماه خواهد بود.

بدین ترتیب انتظار می‌رود که فعالیت برخی واحدهای تولیدی کوچک از جمله تعدادی از معادن سرب به صورت کامل در این دوره به حالت تعطیل درآید و در واحدهای بزرگ همچون واحدهای فولادسازی نیز سطح تولید پایین بیاید. به تبع این روند پیش بینی می شود که تقاضای سنگ آهن از سوی فولادسازان این 10 استان در هفته‌های پیش روکاهش یابد و همین امر نیز فشار نسبی را بر بازار سنگ آهن وارد کند.

در این میان افزایش ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین نیز قیمت سنگ آهن را متاثر خواهد ساخت. بر طبق برآوردهای SMM در هفته منتهی به یکم ژوئن میزان ذخایر سنگ آهن در بنادر چین با افزایشی بیش از یک میلیون تن به 147/5 میلیون تن رسیده است.

ذکر این نکته ضروری است که در هفته گذشته شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد موسسه متال بولتن متال بولتن در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین با افزایش قیمتی 3/4 ا مرز 66 دلار عبور کرد.