تداوم افت قیمت در بازار آهن‌قراضه

07:03 - 1400/01/18
در پی ابهامات پیش روی اقتصاد ترکیه، چشم‌انداز تقاضا برای آهن قراضه از سوی این کشور تضعیف شد و همین امر نیز به افت بیش از پیش قیمت این محصول در هفته اخیر منجر شد. دیگر بازارها نیز از روند حاکم بر بازار ترکیه تبعیت کردند.
تداوم افت قیمت در بازار آهن‌قراضه

تضعیف ارزش لیر در ماه‌های اخیر تقاضا برای آهن قراضه را از سوی فولادسازان ترکیه کاهش داده است. علاوه بر این رویداد، موضع‌گیری‌های اقتصادی اخیر رئیس جمهور ترکیه و در پیش رو بودن انتخابات پارلمانی در این کشور، چشم انداز رشد اقتصادی را در هاله ای از ابهام قرار داده است. در عین حال میزان تقاضا برای فولاد در بازار داخلی ترکیه در برهه کنونی ضعیف است و همین امر نیز از تمایل فولادسازان برای افزایش تولید کاسته  و به تبع این امر تقاضا برای قراضه کاهش یافته است.

به تبع افت قیمت در ترکیه و همچنین کاهش تقاضا در تایوان، قیمت آهن قراضه در بازار این کشور سیری رو به افول را در هفته اخیر تجربه کرد. روند مشابهی نیز در بازار هند مشاهده شد.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی بیش از 5 دلار در این هفته به 325/3 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر ترکیه  6 دلار پایین آمد و در سطح 332/8 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان 5 دلار ارزان شد و به محدوده 337/5 دلار رسید.

در این میان شاخص قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افتی 8/8 سنتی در سطح 374 دلار معامله شد.