دلار آمریکا به مدار صعود بازگشت

06:59 - 1400/01/18
پس از افت ملموس شاخص دلار در دو جلسه معاملاتی پیشین، این نماگر در صبح امروز توانست وارد محدوده مثبت شود. آغاز روند شناسایی سود در جفت ارزهای اصلی، عامل مهمی در بازگشت دلار آمریکا به مدار صعود به حساب می‌آید.
دلار آمریکا به مدار صعود بازگشت

شاخص دلار از روز چهارشنبه زیر فشار شدیدی قرار گرفت و تا شب گذشته با افتی 0/9 درصدی مواجه شد. انتشار آمارهای امیدوارکننده از اقتصاد اروپا همچون خرده فروشی و شاخص قیمت مصرف کننده آلمان، تولید ناخالص داخلی فرانسه و شاخص قیمت مصرف کننده اسپانیا و همچنین اعلام نتایج ناامیدکننده از تولید ناخالص  داخلی و بازار کار آمریکا علت اصلی تزلزل واحد پول این کشور در روز چهارشنبه بود. در عین حال حصول پیشرفت در تشکیل دولت ائتلافی در ایتالیا نیز به بهبود روند حرکتی یورو در برابر دلار منجر شد.

در این میان اعلام رسمی وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینوم از اروپا، کانادا و مکزیک به به آمریکا، بار دیگر نگرانی هایی را پیرامون چشم انداز تجارت جهانی افزایش داد و همین امر نیز شاخص دلار را بیش از پیش متاثر کرد.

صبح امروز اما روق برگشت و شاخص دلار توانست با رشدی 0/2 درصدی به 94/17 واحد برسد. آغاز روند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی پس از رشد ارزش بسیاری از ارزهای مطرح جهان در برابر دلار آمریکا، اصلی ترین دلیل بهبود روند حرکتی این ارز در پایان هفته به حساب می‌آید.