واکنش فروشنده‌ها به قیمت مسکن

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه قبل؛ 278.7 درصد و ماه مشابه سال قبل؛ 16.7 درصد افزایش نشان می‌دهد. از دید تحلیلگران رشد قیمت مسکن در اردیبهشت‌ماه باعث شده فروشنده‌ها در تصمیم خود برای فروش تجدیدنظر کنند.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 5.98 میلیون تومان در اردیبهشت‌ماه بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل  34.8 درصد افزایش نشان می‌دهد. رشد قابل توجه حجم معاملات در اردیبهشت ماه سال 1397 نسبت به ماه قبل، عمدتا ناشی از تعداد کم معاملات ثبت شده در فروردین ماه بود که متاثر از تعطیلات نوروز هرساله در سطحی پایین تر از سایر ماه‌های سال رقم می‌خورد.

براساس گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در ماه مورد بررسی بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران معادل 12.5 میلیون تومان به منطقه یک و کمترین آن با 2.7 میلیون تومان به منطقه 18 تعلق داشت.

همچنین در این ماه، واحدهای مسکونی با سطر زیربنای کمتر از 80 متر مربع، 55.6 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند که از این میان، بیشترین سهم از معاملات انجام شده نیز به واحدهای مسکونی با زیربنای «60 تا 70» متر مربع اختصاص داشت.

در اردیبهشت ماه سال 1397 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 11 و  9.6 درصد رشد نشان می‌دهد. در این میان از دید تحلیلگران رشد قیمت مسکن در اردیبهشت ماه جاری بعد از افزایش قیمت در زمستان باعث شده فروشنده‌ها از ترس اینکه نتوانند اقدام به خرید مجدد مسکن کنند در تصمیم خود برای فروش تجدیدنظر کنند. در همین حال شنیده شده دولت به دنبال بسته‌ای مجدد برای عرضه مسکن است.

واکنش بازیگران مسکن به افزایش قیمت مسکن را اینجا بخوانید.

 

Submitted by admin on