تغییرات هفتگی قیمت بیلت فولادی در بازار جهانی

فرصت تحریمی برای فولاد ایران

06:46 - 1400/01/18
با وجود افت قیمت بیلت در بسیاری از مناطق جهان، بیلت صادراتی ایران هم اکنون با تقاضای مناسبی روبرو است و همین امر نیز قیمت این محصول را در مسیر صعودی قرار داده است.
فرصت تحریمی برای فولاد ایران

کاهش قیمت آهن قراضه در هفته های اخیر، قیمت بیلت را در بسیاری از مناطق زیر فشار قرار داد. در این میان تقاضا برای بیلت فولادی ایران افزایش یافته که همین امر در افزایش قیمت این محصول نقش شایانی داشته است. به گفته فعالان بازار، برخی از خریدران اصرار دارند تا پیش از اجرایی شدن تحریم های خزانه داری آمریکا علیه ایران، محصول مورد نیاز خود را از فروشندگان ایرانی خریداری کنند. بنابر اعلام متال بولتن، محموله های بیلت صادراتی تمام شرکت‌های فولادسازی ایران به جز فولاد کاوه تا پایان ماه جولای از سوی خریدران رزور شده و فولاد کاوه نیز پیشنهاد فروش خود را برای محموله‌های اواخر ماه ژوئن در سطح 515 دلار در هر تن ارائه کرده است.

بدین ترتیب می توان انتظار داشت که تاثیر مثبت افزایش قیمت و حجم فروش بیلت در عملکرد مالی نیمه ابتدایی سال  شرکت های صادرات محور  همچون فولاد خوزستان، آهن و فولاد ارفع، فولاد کاوه و فولاد خراسان نمایان شود.

فرصت تحریمی برای فولاد ایران2

ذکر این نکته ضروری است که پیش‌تر ریسک‌ها و فرصت‌های شرکت های فولادی با محوریت فولاد مبارکه اصفهان از سوی دنیای بورس مورد بررسی قرار گرفته بود.