با کاهش تقاضا در بازار چین اتفاق افتاد

عقب‌نشینی متانول در شرق آسیا

06:33 - 1400/01/18
این هفته روندی مبهم بر معاملات متانول در بازارهای آسیایی حاکم بود و با وجود افت قیمت در بازار وارداتی چین و کره جنوبی، این محصول در بازار جنوب و جنوب شرق آسیا گران شد. افت ملموس قیمت در بازار داخلی چین یکی از دلایل تزلزل متانول در بازارهای وارداتی شرق آسیا بود. کاهش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی در کنار افزایش موجودی انبار این محصول را می‌توان از دلایل اصلی ایجاد فشار بر قیمت در بازار وارداتی شرق اسیا برشمرد.
عقب‌نشینی متانول در شرق آسیا

پلاتس: در هفته اخیر قیمت متانول در بازار داخلی چین 200 یوان پایین آمد و این محصول به سطح 3100 یوان رسید که این رقم برابر با 386 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. تعطیلی برخی واحدهای بزرگ مصرف‌کننده متانول در چین، تقاضا برای این محصول را در بازار داخلی پایین آورد و همین امر بر بازار وارداتی نیز تاثیر منفی گذاشت.

شرکنت Zhejiang Xingxing این هفته به صورت غیر منتظره واحد متانول به الفین خود را به منظور انجام برخی از تعمیرات به مدت 30 روز تعطیل کرد. در عین حال میزان ذخایر متانول در شرق چین (استان جیانگسو) این هفته 6 درصد افزایش یافت و به بیش از 221 هزار تن رسید و همین امر نیز قیمت متانول در بازار وارداتی را زیر فشار قرار داد.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 8 دلاری دراین هفته در سطح 410 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با افزایشی 2 دلاری، قیمت 426 دلار را تجربه کرد. در قراردادهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 3 دلار پایین آمد و این محصول در سطح 425 معامله شد. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند متانول با رشدی 5 دلاری به 390 دلار رسید.