در هفته اخیر رقم خورد

افت 4 درصدی قیمت سنگ‌آهن

06:33 - 1400/01/18
بازار سنگ آهن این هفته زیر فشار شدیدی قرار گرفت و این محصول با افت قیمتی  4 درصدی معاملات هفتگی را به پایان رساند.
افت 4 درصدی قیمت سنگ‌آهن

معاملات سنگ آهن این هفته به شدت متاثر از روند حاکم بر بازار محصولات فولادی در چین بود. با آغاز معاملات هفتگی، قیمت فولاد در معاملات آتی  و نقدی چین زیر فشار قرار گرفت و همین امر نیز قیمت سنگ آهن را پایین آورد به گونه ای که این محصول به سطح 65 دلار در هر تن بازگشت. این روند در روز سه‌شنبه نیز پابرجا بود و قیمت سنگ آهن در این روز تا سطح 64/4 دلار پایین آمد.

با وجود کاهش فشار بر بازار محصولات فولادی، وفور عرضه سنگ آهن در بازا وارداتی چین منجر به رقابت قیمتی بین فروشندگان این محصول شد و همین امر نیز قیمت را بیش از پیش پایین آورد و به سطح 64/1 دلار رساند. در روز پنج‌شنبه اما ورق برگشت. به گفته فعالان بازار نهاده‌های فولادی به تبع افت قیمت روزهای پیشین، سنگ آهن به قیمت‌های جذابی برای معامله‌گران رسید و همین امر افزایش ملموس تقاضا را در روز پنج‌شنبه در پی داشت. سنگ‌آهن در این روز بیش از 2 دلار گران شد و بار دیگر از مرز 66 دلار عبور کرد. در روز جمعه بار دیگر تقاضا برای سنگ آهن در بازار نقدی کاهش یافت. در این میان با وجود بهبود نسبی اوضاع در بازار فولاد، معامله‌گران در بازار کالایی دالیان به شناسایی سود در معاملات آتی سنگ اقدام آهن کردند امری که قیمت این محصول را زیر فشار شدیدی قرار داد. بازار نقدی نیز از این روند متاثر شد و همین امر قیمت را بار دیگر به کمتر از 64 دلار رساند.

 

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه  24 می با افتی به میزان 2/4 دلار به 63/94 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 0/4 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.