چشم‌اندار قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه

06:26 - 1400/01/18
در آستانه انتشار صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا، معامله گران طلا رویکرد محافظه کارانه‌ای را در پیش گرفته اند و بدین ترتیب نوسان قیمت محدودی در بازار این محصول دیده می شود.
چشم‌اندار قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه

با توقف روند صعودی شاخص دلار از عصر روز گذشته، قیمت طلا به مدار صعود بازگشت و تا سطح 1290 دلار پیشروی کرد. از صبح امروز به دنبال نوسان محدود ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، طلا نیز معاملات آرامی را پشت سرمی گذارد و قیمت این محصول در محدوده مذکور در حال نوسان است.

فردا قرار است گزارش‌های مهمی مانند شاخص مدیران خرید تولیدی آلمان و شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا منتشر شود. در عین حال صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا نیز به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. در آستانه انتشار این گزارش‌ها، بخشی از فعالان بازار فلزات قیمتی در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی خود هستند تا بدین ترتیب از ریسک تغییرات رادیکال شاخص دلار در امان بمانند.

از منظر تکنیکال در چهارچوب زمانی روزانه قیمت طلا هم اکنون زیر میانگین موزون نمایی 5 روزه یعنی رقم 1293 دلار قرار دارد. در صورت عبور از این مرز، قیمت می تواند تا مقاومت مهم بعدی در سطح میانگین 13 روزه در سطح 1300 دلار پیشروی کند اما باکاهش حجم معاملات در روز جاری، کار سختی برای تحقق این سناریو پیش روی طلا قرار دارد. در غیر این صورت قیمت می تواند در سطوح بالاتر از 1386 دلار ( تراز فیبوناچی در سطح61/8 درصد) تثبیت شود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1291/3 دلار، رشد قیمتی محدود را تجربه می کند. در بازار نقدی قیمت تغییر ملموسی را تجربه نکرده و در سطح 1291/8 دلار قرار گرفته است.