در پی افت قیمت فولاد در شانگهای رقم خورد

سقوط سنگ‌آهن در روز دوشنبه

06:20 - 1400/01/18
با افت قیمت فولاد در شانگهای و توقف روند تجدید موجودی انبار سنگ آهن از سوی فولادسازان چینی، قیمت این محصول افتی ملموس را در روز دوشنبه تجربه کرد.
سقوط سنگ‌آهن در روز دوشنبه

شرکت‌های تولید فولاد چینی در روزهای اخیر روند خرید سنگ آهن را کاهش داده‌اند چرا که بسیاری از آنها فرآیند تجدید موجودی انبار را در مقطع فعلی به پایان رسانده‌اند. به تبع این امر قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه برای سومین روز متوالی در بازار کالایی دالیان به محدوده منفی خزید و این محصول بیش از سه درصد ارزان شد

در عین حال افت قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای نیز در روند نزولی قیمت سنگ آهن تاثیرگذار بود. به زودی فصل بارندگی در جنوب چین آغاز خواهد شد و به صورت سنتی میزان تقاضا برای محصولات فولادی در این برهه از سال کاهش می یابد. همین امر نیز به تزلزل قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای منجر شده است.

بدین ترتیب هر تن سنگ آهن در پرحجم ترین قرارداد بازار کالایی دالیان با افتی 3/8 درصدی در روز جاری به 462 یوان (72/5 دلارر) رسید.

همچنین در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با کاهشی به میزان 9 دلار در سطح 589 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 7 دلار افت کرد و به قیمت 565 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/38 است).