صعود مجدد قیمت نفت به 79 دلار

06:18 - 1400/01/18
با تعلیق اعمال تعرفه‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین پیروزی مجدد مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، قیمت نفت در صبح امروز در مسیر صعود قرار گرفت و نفت برنت بار دیگر از مرز 79 دلار عبور کرد.
صعود مجدد قیمت نفت به 79 دلار

پس از رایزنی مقامات چین و آمریکا در چند هفته اخیر، روز گذشته دو کشور در بیانیه ای اعلام کردند که به چهارچوبی مشترک در زمینه همکاری‌های تجاری دست یافته اند و به همین علت اجرای تعرفه‌های وارداتی وضع شده در ماه‌های اخیر را به حالت تعلیق در می‌آورند و به گفتگوهای تجاری ادامه می‌دهند. به گفته وزری خزانه‌داری آمریکاف چین متعد شده تا میزان خرید کالاهای آمریکایی را افزایش دهد. به تبع اعلام این خبر نگرانی در زمینه اخلال در روند رشد اقتصاد جهانی کاهش یافت و همین امر نیز به بهبود چشم‌انداز تقاضای نفت منجر شد.

در عین حال هیات انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که در انتخابات روز گذشته نیکولاس مادورو با کسب 5/8 میلیون رای بار دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شده است. انتخابات اخیر از سوی مخالفان دولت تحریم شده بود. با اعلام پیروزی مادورو، بار دیگر نگرانی در زمینه تداوم تنش روابط این کشور با غرب و کاهش بیش از پیش تولید و صادرات نفت این کشور افزایش یافت و همین امر نیز در رشد قیمت نفت تاثیرگذار بود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای با رشدی 0/74 درصدی در سطح 79/09 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژوئن با افزایشی به میزان 0/73 درصد در سطح 71/89 دلار معامله می‌شود