به لطف صعود بازده اسناد خزانه آمریکا روی داد

شاخص دلار در سقف 5 ماهه

05:58 - 1400/01/18
پس از صعود قابل ملاحظه شاخص دلار در شب گذشته به تبع عبور نرخ بازده اسناد خزانه آمریکا از مرز 3 درصد، صبح امروز روند حرکتی این نماگر آرام شده اما کماکان در نزدیکی سقف 5 ماهه قرار دارد.
شاخص دلار در سقف 5 ماهه

شب گذشته با وجود انتشار گزارش نه چندان مطلوب خرده فروشی آمریکا، شاخص دلار توانست به لطف عبور بازه اسناد خزانه 10 ساله آمریکا از مرز 3 درصد، با جهشی ملموس مواجه شود. با از دست رفتن سطح تکنیکالی مهم در بازار اسناد خزانه، میزان فروش این اوراق شب گذشته به شدت افزایش یافت و همین امر نیز قیمت را در مسیر نزولی قرار داد و بدین ترتیب بازده اسناد 10 ساله توانست تا سطح 3/1 درصد پیشروی کند.

به تبع این امر شاخص دلار تا مرز 93/45 واحد صعود کرد که این بالاترین رقم از 22 سپتامبر سال گذشته تاکنون به حساب می آید. پس از این روند، از تب وتاب معاملات کاسته شد و شاخص از موضع پیشین کمی عقب نشست. با شروع معاملات امروز کماکان جو مثبت اما آرامی بر معاملات دلار آمریکا حاکم است.

همانند روز گذشته، امروز نیز گزارش‌های مهمی در تقویم اقتصادی به چشم می خورد. کمتر از دو ساعت آینده گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آلمان منتشر می شود و در ساعت 13:30 دقیقه نیز شاخص قیمت مصرف کننده اتحادیه اروپا به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. از دیگر گزارش‌های مهم امروز می توان به گزارش تولیدات صنعتی امریکا و ذخایر نفت این کشور اشاره کرد. همچنین ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز بعد از ظهر امروز سخنرانی خواهد داشت.

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی محدود به 92/3 واحد رسیده است.