روند مبهم آهن‌قراضه در هفته اخیر

05:46 - 1400/01/18
این هفته بازار آهن قراضه روندی مبهم را تجربه کرد و با وجود رشد محدود قیمت این محصول در بازار ترکیه و تایوان، قیمت در بازار وارداتی هند نزدیک به 5 دلار کاهش یافت.
روند مبهم آهن‌قراضه در هفته اخیر

فروشندگان آهن قراضه در بازا وارداتی ترکیه این هفته پیشنهادهای فروش خود را افزایش دادند امری که خریدران ترکیه‌ای را بر آن داشت تا خرید خود را به هفته های آتی موکول کنند. در نهایت تنها یک قرارداد با فروشنگدان اروپایی در قیمت‌هایی بالاتر از هفته ماقبل منعقد شد.

همچنین به تبع تعطیلی رسمی بازارهای ژاپن در اویل هفته، میزان عرضه قراضه از سوی این کشور به بازار تایوان کمی کاهش یافت و همین امر نیز فروشنگدان ژاپنی را به افزایش پیشنهادهای فروش ترغیب کرد.

در این میان به علت تضعیف ارزش روپیه هند در برابر دلار آمریکا، تقاضا برای آهن قراضه در بازار وارداتی این کشور کاهش یافت و در پی این روند، قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی به میزان  55 سنت در این هفته به 346/3 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر ترکیه  80 سنت پایین آمد و در سطح 355 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با کاهشی 4/7  دلاری در سطح 385/9 دلار معامله شد.

در این میان آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان به 2 دلار گران شد و به محدوده 340 تا 345 دلار رسید.