قیمت بوتادین به اوج 13 ماهه رسید

05:44 - 1400/01/18
با افزایش ملموس تقاضا برای محموله‌های بوتادین در بازارهای وارداتی آسیا، قیمت این محصول رشدی بیش از 11 درصد را در هفته اخیر پشت سرگذاشت.
قیمت بوتادین به اوج 13 ماهه رسید

پلاتس: تقاضا برای محوله های اواخر می و همچنین اوایل ژوئن بوتادین در بازارهای آسیایی این هفته در سطح بالایی قرار داشت و همین امر نیز قیمت این محصول را به بالاترین سطح از اوایل آوریل 2017 تاکنون رساند.

در بازار داخلی چین نیز تقاضای قوی برای بوتادین به چشم می خورد و در عین حال عرضه این محصول به تبع تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی کماکان محدود بود. به تبع این امر شرکت سینوپک قیمت فروش بوتادین در شرق چین را با افزاشی 200 یوانی به 11 هزار و دویست یوان رساند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین با افزایشی 180 دلاری (11/9 درصد) به 1690 دلار رسید. این محصول در قرارداد سی اف آر کره جنوبی 170 دلار گران شد و در سطح 1640 دلار قرار گرفت.

ذکر این نکته ضروری است که بوتادین به عنوان ماده اولیه تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) به حساب می‌آید و تغییر قیمت این محصول، قیمت کائوچوی مصنوعی را نیز متاثر خواهد کرد و واحدهای مصرف‌کننده از جمله تولیدکنندگان تایر خورو را با تغییر بهای تمام شده مواجه می‌کند.