در هفته اخیر رقم خورد

افزایش یک درصدی قیمت سنگ‌آهن

05:16 - 1400/01/18
سنگ‌آهن این هفته معاملات کم نوسانی را به تبع تعطیلات دو روزه بازارهای چین تجربه کرد و در نهایت قیمت این محصول با افزایش نزدیک به یک درصد معاملات این هفته را به پایان برد.
افزایش یک درصدی قیمت سنگ‌آهن

به علت بزرگداشت روز کارگر، بازارهای چین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته تعطیل بودند و از روز چهارشنبه معاملات در بازار نقدی سنگ‌آهن از سر گرفته شد.

با شروع معاملات در روز چهارشنبه، تعداد ملموسی از فولادسازان چینی قیمت فروش خود را در بازار داخلی افزایش دادند امری که به رونق معاملات سنگ‌آهن منجر شد و قیمت این محصول را در بازار نقدی تا مرز 67 دلار بالا برد. در روز پنج شنبه با آرام تر شدن فضای بازار فولاد و همچنین معاملات آتی سنگ‌آهن در بازار کالایی دالان، نوسان قیمت اندکی نیز در بازار نقدی این محصول دیده شد. روز جمعه شاهد رکود نسبی در بازار سنگ‌آهن بودیم و به تبع کاهش تقاضا ، قیمت کمی از مواضع روز ماقبل عقب نشست.

از اخبار مهم این هفته بازار سنگ‌آهن می توان به مهیا شدن امکان ورود مستقیم سرمایه گذاران خارجی به معاملات سنگ‌آهن در بازار کالایی دالیان اشاره کرد. پیش‌تر سرمایه گذاران خارجی می بایست از طریق ثبت شرکت در داخل چین به اخذ کد معاملاتی و ورود به معاملات سنگ‌آهن دالیان اقدام می کردند و یا از طریق یک نهاد واسط چینی سرمایه گذاری خود را صورت می دادند.

 

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه  چهارم می با افتی به میزان 59 سنت به 66/28 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 9/0 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.