در نظرسنجی رویترز مطرح شد

پیش‌بینی قیمت آلومینیوم و مس در 2018

05:07 - 1400/01/18
با وجود فراز و نشیب قابل ملاحظه قیمت آلومینیوم در دو هفته اخیر، موسسه رویترز در گزارشی با نظرسنجی از فعالان بازار فلزات اساسی از احتمال ثبات قیمت این محصول در سطوح کنونی خبر داد. در این گزارش قیمت مس نیز در سطوح کمتر از هفت هزار دلار برآورد شده است.
پیش‌بینی قیمت آلومینیوم و مس در 2018

بر طبق گزارش رویترز، در دو هفته اخیر قیمت آلومینیوم به تبع وضع تحریم بر علیه شرکت روسال از سوی وزارت خزانه داری آمریکا جهشی ملموس را تجربه کرد اما در ادامه به تبع کاهش سختگیری خزانه‌داری در شیوه اعمال تحریم‌های اخیر، بخش قابل ملاحظه‌ای از رشد قیمت این محصول خنثی شد.

پس از فراز و فرود اخیر قیمت در بازار آلومینیوم، رویترز با نظرسنجی از تحلیلگران بازار فلزات پایه اعلام کرد که به عقیده بسیاری از این تحلیلگران با بازگشت بخشی از ظرفیت تولیدآلومینیوم آمریکا به مدار تولید و همچنین وجود ظرفیت تولیدی مازاد در چین، کاهش صادرات شرکت روسال رفته رفته جبران خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از 32 تحلیلگر بازار فلزات، پیش‌بینی می‌شود که میانگین قیمت هر تن آلومینیوم در قراردادهای نقدی بازار فلزات لندن در سال 2018 میلادی به 2150 دلار برسد. این در حالی است که در نظرسنجی پیشین رویترز این قیمت در سطح 2097 دلار اعلام شده بود. همچنین پیش‌بینی شده که بازار آلومینیوم در سال جاری با کمبود عرضه‌ای به میزان 550 هزار تن مواجه شود.

همچنین در این گزارش میانگین قیمت نقدی هر تن مس در بازار لندن به میزان 6975 دلار برآورد شده است. همچنین انتظار می رود کمبود عرضه این محصول در سال جاری به60 هزار تن برسد.