ورق جدید فولادمبارکه تابستان به فروش می‌رسد

استراتژی فروش « فولاد »

04:57 - 1400/01/18
فولادمبارکه همسو با استراتژی‌های فروش در حوزه فروش داخلی و خارجی، تولید ورق جدید را نیز در دستور کار قرار دارد. «فولاد» امسال در نظر دارد 20 درصد محصول‌ها خود را در قالب برنامه صادراتی بفروشد.
استراتژی فروش « فولاد »

محمود اکبری در گفت‌وگو با «عصر معدن» با اشاره به میزان فروش هدف‌گذاری شده برای سال 97 اظهار کرد: برنامه فروش سال جاری فولاد مبارکه به میزان 7 میلیون و 600 هزار تن است که به میزان سال گذشته 600 هزار تن با افزایش همراه شد. همچنین قرار است از این میزان 80 درصد در بازار داخلی و 20 درصد به بازار صادراتی عرضه شود.

میزان فروش گروه فولاد مبارکه نیز در مجموع حدود 9 میلیون و 600 هزار تن برای سال جاری هدف‌گذاری شده که شامل فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، ورق خودروی شهرکرد و فولاد امیرکبیر کاشان و شرکت گالوانیزه تاراز است.مدیران فولاد مبارکه می‌گویند: بخش‌های دیگر گروه به غیر از فولاد هرمزگان برنامه چندانی برای صادرات ندارند. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند میزان صادرات در سال جاری بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن باشد.

سال‌های گذشته فولاد مبارکه به دلیل شرایط نه چندان مناسب بازار داخلی، حدود 30 الی 35 درصد محصول‌ها را صادر می‌کرد اما امسال اعلام شده حدود 20درصد از محصول‌ها صادر و 80 درصد نیاز بازار داخلی را تامین می‌شود. دلیل مدیران در این خصوص این است که ممکن است بیش از این بازار داخلی به دلیل فعالیت دیگر کارخانه های فولادی کشش نداشته باشد.

پیش‌تر معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گزارشی اعلام کرده بود: بازارهای جدید در قاره افریقا و امریکا در دستور کار قرار دارد که اجرایی شدن این مهم از سال گذشته آغاز شد. ورود به بازار کشورهای اروپایی که «فولاد» قبلا به آن‌ها صادرات نداشته، نیز در برنامه فولاد مبارکه قرار گرفته است. در کنار این موارد بازارهای هدف در غرب کشور نیز از جمله ترکیه مقاصد صادراتی فولاد مبارکه خواهند بود.

فولاد مبارکه علاوه بر استراتژی‌های فروش داخلی و خارجی، تولید ورق جدید را هم مدنظر قرار داد. اکبری در این خصوص تصری می‌کند: برای سال جاری هدف‌گذاری بر آن است ورق‌هایی با ضخامت کمتر از 2 میلیمتر ( یعنی 1.8) تولید شود. مدیران مجموعه انتظار دارند این محصول را به عنوان تولید انبوه داشته باشند.

البته نیاز بازار به این کالا چندان بالا نیست با این حال «فولاد» تاکید کرده می‌توان در سال جاری با تولید این محصول، بخشی از نیاز کشور را که از محل واردات تامین می‌شد، فولاد مبارکه تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قراردهد. مدیران فولاد مبارکه امیدوارند: خرداد یا تیرماه فروش محصول با ضخامت 1.8 آغاز شود.

بیش‌تر بخوانید و بیش‌تر بدانید: کاهش مصرف نسوز در فولاد مبارکه