آلومینوم کماکان زیر فشار قرار دارد

نوسان محدود قیمت در بازار فلزات

04:46 - 1400/01/18
جو نسبتا منفی عصر روز گذشته حاکم  بر بازار فلزات در صبح امروزکمی تلطیف شده و قیمت برخی محصولات معاملاتی این بازار به مدار صعود بازگشته است. در این میان کماکان معاملات آلومینیوم زیر فشار قرار دارد و این محصول بیش از یک درصد ارزان شده است.
نوسان محدود قیمت در بازار فلزات

پس از افت قیمت شب گذشته فلزات، صبح امروز سطح خرید تکنیال در بازار کمی بالا رفته و همین امر نیز تبدیل به عامل حمایت کننده‌ای از قیمت این محصولات شده است. در مقابل این روند، به تبع افزایش بیش از پیش بازده اسناد خزانه آمریکا، شاخص دلار بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفته و همین امر نیز تاثیر منفی بر بازار گذاشته است. بدین ترتیب نوسان نه چندان ملموسی تا این لحظه در بازار دیده می شود.

در این میان کماکان آلومینیوم در محدوده منفی معامله می شود و روند نزولی قیمت این محصول به پنجمین روز متوالی کشیده شده است. آلومینیوم در این هفته نزدیک به 10 درصد ارزان شده که علت اصلی این امر تعدیل موضع وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمینه تحریم‌های شرکت روسال به حساب می آید. خزانه‌داری آمریکا به خریداران آمریکایی آلومینیوم شرکت روسال تا 23 اکتبر مهلت داد تا خود را با تحریم‌های وضع شده علیه این شرکت منطبق کنند. پیش‌تر این مهلت تا تاریخ 5 ژوئن در نظر گرفته شده بود. همچنین این نهاد اعلام کرد که در صورت خروج اولگ دریپاسکا از شرکت روسال، تحریم‌های این شرکت می تواند برداشته شود.

در معاملات مس نوسان قیمت اندکی در صبح امروز دیده می شود. شنیده ها حاکی از  ان است که جو حاکم بر اتحادیه کارگری معدن اسکوندیدا برای مذاکره با مالکان این معدن در زمینه قراردادهای سالانه مثبت است و همین امر نیز کمی ازتب و تاب معاملات مس کاسته است. پیشتر اتحادیه کارگری معدن اسکوندیدا پیشنهاد کارفرمایان برای برگزاری زودهنگام مذاکرات بر سر قراردادهای سالانه را پذیرفته بود.

 در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افتی 1/2 درصدی در سطح 3218 دلار قرار گرفته است. مس بدون تغییری ملموس  به 6984 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/4 درصدی در سطح 2318 دلار قرار گرفته و روی رشد اندکی را پشت سرگذاشته و به 3223 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/6 درصد گران شد و روی نیز رشد قیمتی 0/1 درصدی را پشت سرگذاشت. آلومینیوم با افزایشی 0/2 درصدی مواجه شد و در این میان قیمت سرب به میزان 0/2 درصد پایین آمد.