جدیدترین تحولات بازار جهانی آلومینیوم

04:44 - 1400/01/18
پس از یکه‌تازی دو هفته اخیر آلومینیوم در بازارهای جهانی، این محصول از عصر روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت و نزدیک به 8 درصد ارزان شد. در مطلب پیش رو جدیدترین تحولات بازار آلومینیوم مورد بررسی قرار گرفته است.
جدیدترین تحولات  بازار جهانی آلومینیوم

آلومینیوم که معاملات هفته گذشته در بازار فلزات لندن را کمی پایین تر از 2500 دلار به پایان برده بود، از عصر روز گذشته در سراشیبی سقوط قرار گرفته و تاکنون با افتی نزدیک به 8 درصد در در سطح 2260 دلار معامله می‌شود. در بازار آتی شانگهای نیز این محصول با کاهش قیمتی 3/2 درصدی به 14 هزار و 385 یوان رسیده است.

افت شدید قیمت آلومینیوم پس از آن رقم خورد که وزارت خزانه داری آمریکا در اطلاعیه‌ای به خریداران آمریکایی آلومینیوم شرکت روسال تا 23 اکتبر مهلت داد تا خود را با تحریم‌های وضع شده علیه این شرکت منطبق کنند. پیش‌تر این مهلت تا تاریخ 5 ژوئن در نظر گرفته شده بود. در عین حال بر طبق موضع‌گیری اخیر خزانه داری، شرکتهای غیر آمریکایی که با روسال و یا زیر مجموعه‌های این شرکت مراوده داشته باشند نیز مشمول تحریم‌های ثانویه نخواهند شد. همچنین این نهاد اعلام کرد که در صورت خروج اولگ دریپاسکا از شرکت روسال، تحریم‌های این شرکت می تواند برداشته شود. دریپاسکا که به عنوان بزرگترین سهامدار روسال شناخته می‌شود، اخیرا در فهرست شهروندان روسی تحریم شده از سوی خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.

دراین میان امروز خبری در زمینه احتمال افزایش مصرف آلومینیوم در چین به بازارها مخابره شدکه همین امر کمی از فشار موجود بر معاملات این محصول را کاهش داد. ظهر سه شنبه قائم مقام شرکت آلومینیوم چین (Chalco)در کنفرانس آلومینیوم موسسه CRU اعلام کرد که براساس برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می‌شود که مصرف این محصول در چین در سال 2018 میلادی افزایشی به میزان 7 تا 9 درصد را تجربه خواهد کرد.