در هفته اخیر رقم خورد

روند مبهم قیمت در بازار آهن قراضه

04:28 - 1400/01/18
با کاهش تقاضا برای آهن قراضه از سوی فولادسازان ترکیه، قیمت روندی نزولی را در بازار وارداتی این کشور تجربه کرد اما در بازار هند این محصول توانست با افزایش قیمت مواجه شود.
روند مبهم قیمت در بازار آهن قراضه

در اوایل هفته قیمت آهن قراضه در بازار وارداتی ترکیه کمی بالا رفت اما این روند چندان دوام نیاورد و با افت تقاضا در ادامه هفته، قیمت روندی نزولی را تجربه کرد. درخواست رئیس جمهور ترکیه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و تصویب این طرح در پارلمان این کشور باعث نگرانی فعالان اقتصادی شد و همین امر نیز سطح خرید آهن قراضه از سوی فولادسازان را در اواخرهفته پایین آورد.

در بازار تایوان معاملات بسیار کم‌رمقی این هفته دیده شد و همین امر نیز ثبات قیمت در این بازار را به همراه داشت. در این میان پس از افت قیمت چند هفته اخیر در بازار هند، این هفته سطح خرید در منطقه مذکور بالا رفت و همین امر نیز از رشد قیمت آهن قراضه حمایت کرد.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی بیش از 7 دلار در این هفته به 342/6 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده 10 دلار پایین آمد و در سطح 351/4 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی به میزان 4 دلار در سطح 385/4 دلار معامله شد.

در این میان قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان بدون تغییری ملموس به 332 دلار رسید.